manusia
Posted on Tuesday, November 12, 2013 at 01:54

Assalamualaikum ;)
macam biasa, mata tak mengantuk. blog makin berhabuk, hhe. semalam hujan lebat, lena sangat tido. vitamin semua dah makan, keluar jalan-jalan makan angin je belum ><

sebenar nye, aku ade hajat. hajat nie dah tertanam dalam, lama sangat. siram air tak gak tumbuh-tumbuh ==' insyaAllah, aku rasa mungkin ini masa yang sesuai untuk hajat tuh tumbuh mekar. mungkin jadi pokok bunga sakura :)

dulu masa sekolah, bertudung. tapi lepas habis sekolah, pakai tudung time nak pegi keje je. hhu, kemudian makin lama terbang dek angin plak tudung. terus berubah wajah, haishhh. masa keje starbucks dulu, rambut dah start sodok tepi. amek kau, customer pun tanya mana bikin =='

aku sejak start keje penang tahun 2011, kerap pegi saloon rambut APT kat Jusco Bandar Perda. tempat laen tak pegi, situ kira aku ngan hubby regular customer. masa nak potong rambut aku tuh, hairstylist tuh nama Sherlee tanya dekat 4 kali betul ke aku nak potong macam tuh. tak larat cakap ye :) ingat lagi, masa tuh lepak dekat 1st Avenue ngan hubby. hhe, kat ground floor ade event ape ntah. ade brader cina nie, melintas depan aku sambil senyum & angkat tangan simbol rock =='

balik rumah ibu abah tak yah tanya la, hhe. dekat 2 kali aku buat style tuh, sampai si Diela pun gedik ikot. bongok, kan aku yang kena sembur ==' lepas kena sembur tuh la yang aku tak buat dah, simpan panjang je sampai sekarang. 

kalau yang rajin tengok wall facebook aku, mesti nampak perubahan. aku dah kurang cakap-cakap kasar, dah tak post benda maki hamun bagai. sekarang, lembut je bahasa. eceh, menggeletis ==' tapi ade sebab. sebab nak berubah, jadi yang lebih baik. kawan-kawan time sekolah memang kenal sangat ngan perangai aku. kalau tak cakap or gurau kasar, demam panas la agak nye aku ary tuh.

orang cakap, nak berubah kena pelan-pelan kayuh. nie memang tahap pelan dah nie, hhu. fix dalaman dulu, kemudian pelan-pelan fix luaran. bukan ape, kalau fix luar tapi dalam tak cantik tak kena gak beb. takut jadi hipokrit plak nanti.

rasa nye sekarang Alhamdulillah, dapat rasa yang dalaman dah tenang. korang tak nampak tapi aku yang rasa, lapang sangat dada :') so sekarang tengah dalam proses nak fix luaran, hee. sebenar nye, hajat yang aku maksud kan tuh berhijab. bukan nye tak de niat langsung sebelum nie. tapi bila tengok orang pakai tudung hanya sebab nak cantik & bukan sebab nak tutup aurat, aku jadi meluat & takut aku pun macam tuh.

fakta nye, ade pakai tudung sebab mak ayah suruh. ade yang nak nampak cantik macam Diana Amir, ade yang bertudung tapi pakai t-shirt nampak bulu ketiak. bagai la ==' bukan kutuk, tapi aku rasa ramai nampak benda nie kan? insyaAllah, aku rasa hati aku dah ikhlas nak berhijab. 


hhe, malas cite panjang. jup lagi ade yang meluat, aku cuma mintak yang hajat kali nie berbunga la :) sejuk mata ibu abah aku, sejuk hati bakal suami. ye encik Amir? hhu. doa kan ye, moga ini la saat yang aku tunggu selama nie. 

p/s; " ayah adalah salah satu dari kaum lelaki yang akan di heret ke neraka kerana anak nye tak menutup aurat. andai dah bersuami, suami pula yang akan bertanggungjawab kalau si isteri dedah kan aurat nye "

Labels:

0 Comment:


Post a comment


« Newer Older »


TOP▲
© 2011-2013 F I E F I Z A I N I.
Design by L.O.V.E & Powered by Blogger.
Best viewed using Google Chrome with a resolution of 1366 x 667.