stand up higher
Posted on Monday, December 9, 2013 at 02:01

Assalamualaikum
Alhamdulillah, segala urusan aku dah selesai. kini yang tinggal hanya empayar, dalam pembikinan sebab sebelum nie terbengkalai. aku bersyukur kerana Allah kabul kan doa aku, terima kasih ya Allah. hanya Kau aku bersujud & meminta, kini masa nye untuk aku bangun :)

kekasih sekarang dah kembali ke Taiping, sama-sama dengan aku. aku akui memang jauh tak sama macam di pulau impian dulu, tapi sekarang aku bahagia sebab tuh salah satu pengorbanan dia terhadap aku. Allah uji aku satu demi satu, Dia ambil sesuatu yang amat berharga buat aku. aku ikhlas kan hati & redha akan kepergian dia, namun aku & kekasih tak pernah berhenti mendoa kan dia agar dia selamat sentiasa.

kenyataan nye, kini aku menanti baki 22 hari lagi untuk kembali bekerjaya. hampir 128 hari aku berehat, kulit tak tersentuh dek matahari. makin putih kulit aku tanpa krim Garnier ;) kata orang aku perlu nikmati hari-hari cuti aku, tapi dah 2 tahun lebih aku bekerjaya & tak tahu nak berehat. ouh, kawan-kawan dah banyak habis belajar & kini sibuk mencari kerja. aku doa kan korang berjaya capai impian korang :)


certificate Programme for safety & health officer. kursus nie suppose last year aku attend tapi aku degil, aku dah seronok jadi barista dekat Starbucks ==' company abah makin down sekarang, logistic have a higher demand so aku perlu gak attend kursus nie for next year. tapi aku attend 5 May, awal tahun punya program banyak. insyaAllah aku akan attend, for the sake of my dad & my future actually.

ouh, sebelum nie aku menghilang sebab tengah rawat luka. cuci luka dengan iodin, pedih tak terhingga sebab aku telan iodin tuh. ye la, hati kat dalam. tak kan aku nak operate kua hati aku ==' hha, pape pun sekarang Alhamdulillah semua oke. kalau kawan-kawan aku tahu ape yang aku buat nie, mesti diorang bangga. aku ingat lagi penangan yang budak bukit jambul tuh dapat, sia-sia je hidup. tapi sekarang aku dah matang, tak kan budak hingusan cuit aku sikit pun aku dah nak melenting? tak matang beb, so aku diam. ibu pesan sujud adalah waktu yang paling kita dekat dengan Allah. solat hajat plak salah satu waktu yang doa kita akan di kabul kan Allah. ye, aku dah berubah.

aku mohon pada Dia agar aku terpelihara dari hasad dengki & sikap aku yang kurang sabar, doa untuk keluarga & kawan-kawan. akhir sekali doa untuk jodoh aku dengan kekasih, hubungan 3 tahun tak mungkin aku nak sia-sia kan hanya kerana satu masalah kecil sebesar hama. tak sangka, Allah beri peluang nie pada aku. hanya Allah yang tahu betapa sukar nye aku nak hadapi semua nie. memang perit tapi aku tak boleh bersangka buruk pada Dia, aku redha & cuma mampu mohon di ringan kan ujian nie.

Diela dah settle SPM, now waiting for result SPC. pe jadah SPC tuh tak plak la aku tanya tapi hal MRSM punya la, hhu. moga result kau gempak ye, kalau tak lupa kan la London. hhe, aku tahu kau dah buat yang terbaik. insyaAllah 15 January 2014, ibu akan tunai kan umrah di tanah suci Mekah. semoga Allah buka seluas-luas nye pintu rezeki aku, sebab dari awal usia aku lagi aku nak ibu abah ke Mekah tunai kan haji dengan hasil titik peluh aku. harap Allah izin kan :)

like always, haters gonna hate. ade yang tak percaya namun aku peduli ape, kebenaran hanya aku & Allah yang tahu. kalau banyak menyangkal, kau akan jatuh kan fitnah atas aku & percuma aku dapat pahala. aku kini dalam proses perubahan, nak kena simpan belang. atas izin Allah, 2014 tahun terakhir untuk aku habis kan zaman bujang. boleh macam tuh? hha.

p/s; terima kasih ya Allah, Kau uji tanda Kau sayang. aku cuma mohon cukup la satu Kau ambil, tinggal kan yang lain untuk aku. aku janji aku akan jaga mereka sebaik mungkin, aku tak kan sia-sia kan peluang terakhir nie :')

Labels: , ,

0 Comment:


Post a comment


Older »


TOP▲
© 2011-2013 F I E F I Z A I N I.
Design by L.O.V.E & Powered by Blogger.
Best viewed using Google Chrome with a resolution of 1366 x 667.